Motoristit koulukiusaamista vastaan

12.9.2017

Moottoripyöriin jaksettiin tutustua sateisesta säästä huolimatta.

Motoristit vierailivat koulullamme maanantaina 28.8. ja perjantaina 8.9 vastustaakseen koulukiusaamista ja tukeakseen koulukiusattuja.

Etelä-Hervannan koulu sai kunnian osallistua Motoristit koulukiusaamista vastaan -kampanjaan. Motoristit saapuivat moottoripyörillä letkassa koulun pihaan. Sitä seurasi motoristien Marko Saarisen tärkeä koulukiusaamista vastustava puheosuus. Vakavasta aiheesta pidetyn puheen jälkeen oli taikurin esitys. Taikuri esitti muun muassa naru- ja liinatemppuja. Taikuri nauratti monia kovastikin. Erityisesti liinatemput aiheuttivat naurunpyrskähdyksiä.   Esityksessä oli mukana myös taikurin pesukarhu. Tämän jälkeen kaikilla oli mahdollisuus tutustua moottoripyöriin. Moni saikin kuvan itsestään moottoripyörän selässä.

MKKV Ry on motoristien koulukiusaamista vastustava yhdistys, jonka tarkoituksena on vähentää koulukiusaamista ja vaikuttaa positiivisesti koulujen ilmapiiriin. Motoristit ovat toimineet koulukiusaamista vastaan syksystä 2013 lähtien.

Terhi Kesti